неделя, 30 юли 2017 г.

Финни капки(Бинду)

   

Както Ананта, Богът на змиите, носи цялата вселена с нейните планини и
гори, така и Кундалини е най-съществената опора на всички йога-практики.
Когато Кундалини спи, тя се събужда чрез благосклонността на Гуру и
всички лотуси (нервни центрове) и грантхи (възли) се пронизват.
Гранките се намират в Сушумна. Брахма грантхи е в Муладхара
чакра; Вишну грантхи е в Манипура чакра; Рудра грантхи е в Аджна чакра.
Те могат да се пробият като се практикуват пранайама, бандхи и мудри.
Тогава праната протича през царския път: Сушумна. Тогава умът остава
непроменен и йоги измамва смъртта.
Сушумна, голямата празнота, Брахмарандхра, големият път, горящата
земя, Самбхави и средният път, всички те се отнасят до едно и също нещо.
Това може да се разбере трудно, макар че,ако практикувате,
постепенно ще ви стане по-ясно. "Празнотата" е буквален превод от
санскритското "Шунйа" и означава състояние, в което не съществуват нито
качества, нито време, нито пространство или съзнателност. Когато праната
влезе в Сушумна светът повече не съществува. Съзнанието за време и
пространство и опитностите на сетивата са само творения на ума, на
мислите. Нормално човек понякога е по-активен, а понякога по-малко; човек преживява веднъж положителни чувства, друг път отрицателни - това
продължава винаги. После има качества и човек съзнава времето и
пространството. Но когато праната достигне Сушумна, тя става Нищо. С
други думи: достигнато е Самадхи.
В Хатха Йога това състояние е Унмани Авастха. В Раджа Йога то се казва Асампраджната Самадхи. В Бхакти Йога се нарича Бхава Самадхи. Б Джнана Йога то има името Нирвикалпа Самадхи. Но всъщност всички те обозначават едно и също нещо.Сушумна се обозначава също и като "горяща земя". Ти изгаряш всички твои Самскари (финни впечатления от минали животи), които макар и скрити, ще поникнат като семена през пролетта. Когато праната протича в Сушумна, те изгарят.



Основната есенция

Основната есенция в нашето тяло е един фин отпечатък от частиците на петте елемента (земя, вода, огън, въздух и пространство) в чиста, безплатно, концентрирана форма. Тя е неразделна част от Clear Light.

Бинду преминава от един живот в друг,по пътя на Просвещението, заедно с потока на чистото съзнание на ясната светлина и финита прана.

В междинното състояние след смъртта , което представлява финни ветрове (кармата на човек) тя зачева бъдещето на физическото тяло, в която е роден човек. Въвеждане на сперма и яйцеклетка на бъдещия баща и майка , тя ги съживява, им дава живот и растеж.

Финни капка и фазата на луната

Съществената Бинду се движи по каналите на тялото в съответствие с цикъла на лунните фази. По време на пълната луна се издига на върха на главата, бинду. Намаляващата луна бинду надолу от едната страна на тялото, увеличаване на Луната тя се изкачва от другата страна. В момент, когато фините бинду са в короната, петте основни Прани също са там. С това в този ден е най-лесно да навлизане на праната в сушумна. Така че тантра препоръчва Луната като добър момент да се практикува с вятъра и канали.
Червени и бели капки

В образуването на капка етерично тяло е разделена на червено и бяло (за тези капки се позовава на мъжки и женски енергии в тялото). Чело (между веждите) - място на бели капки, и червени капки са по-слаби. Истинското място на бели капки - челната чакра (Аджна). Основната точка на престоя на червените капки са пъпа, гениталиите и гърлото. Тук червената капка преобладава а бяло е в по малки количества. В сърцето белите и червени капки са балансирани по сила.

"Семената са два вида: бяло и червено.Белите се наричат Шукла, червените maharadzhas "

Mahasiddhas Горакшанатх "Gorakshashataka" (1.72)


White символизира капка сперма човека, червена - тайната на женското тяло или яйцето.

"Rajas се намира на пъпа и е подобен на червена течност. Бинду се намира в района на Луната (в небето). Трудно е да се постигне техния съюз. "

Mahasiddhas Горакшанатх "Gorakshashataka" (1.73)


В лицето, тези сурови капки се движат произволно чрез канали под влиянието на вятъра (кармични наклонности). Чрез изчистването на канали и прана, йогинът обединява тези капки.




"Бинду е Шива, Шакти е раджас. Бинду е луната; раджас е слънцето. Само чрез техния съюз йоги достига крайната освобождение. Когато раджас се задвижва от възбуждане сила на Кундалини чрез дишане (Vayu), в съюз с бинду и тялото става божествено. "

Mahasiddhas Горакшанатх "Gorakshashataka" (1.74 - 75)


Други творчески капки

В нашето тяло, има творчески капки, които са родени с тялото и живеят толкова дълго, тъй като тялото живее:

~ капки на будност, орган, намиращ се в Аджна чакра,

~ Капки на словото (вибрации) сън, звук, разположен в гърлото чакра,

~ Капки на съзнание, дълбок сън, мисли, разположен в областта на гръдния кош,

~ Капки на сексуално блаженство, мъдрост, дълбочина на съзнанието, находящ се в пъпа (Манипура чакра).

Тези капки са груби, и не преминават към следващия живот след смъртта.


Леките капки и невежество

Drops - това е централната точка на натрупването на фините енергии. Леките капки привличат фините енергии в тялото и съответните бариери в съзнанието, които създават нечисти карма.Когато кармичната енергия се преместят в челото и на пъпа, лицето е будно. Когато те влизат в гърлото и половите органи (Свадхистхана), човек сънува. Когато тези прана се натрупват в сърцето, лицето влиза в дълбок сън. Съзнание, резониращо за състоянието на енергетиката , след това заспива с мечти, в дълбок сън, изправен пред блаженство, че е буден. През цялото време, възприятието му е нечисто, защото капки са мръсни, и защото изображенията се виждат, чуват се шумове и т.н., засенчват съзнанието.
Функции на фини капчици

Всяка капчица е свързана с конкретна състояние на ума. Когато човек е буден, ветровете ще падне в областта на тялото (между веждите). В една мечта, една мечта активира пада на словото (гърлена чакра). В съня без сънища - вятърът се натрупва в капчици на съзнание (Анахата чакра). В момента на най-високо блаженство - пикът на енергия по време на оргазъм ветрове ще паднат в пъпа (Манипура). Задачата на Йоги е пречистването на тези капки, на ветрове енергия натрупана във вътрешността на централния канал.

Когато тези капки са активиран, настъпва процес разгъване на самскари и прогнози за външна и вътрешна реалност, която ние възприемаме като видимия свят. Ветровете привлечени от капкитве, угощават тяхната същност и форма Контрастни чисти светлини на вибрациите: видими гледки, звуци, миризми и т.н.

Със капките на веждите сме будни, ние виждаме илюзия в мечтите с капките в гърлото, вие сте на тъмно в безсъзнание поради намаляване на капките в сърдечната чакра, изпитавате блаженството на оргазъм с помощта на капка в пъпа.

           



~ Чело - пъпа (будност, сексуална екстази)

~ Гърло - пубис (на сън)

~ Heart - (сън без сънища).
      

Lingam

Lingam - това са местата, на максималната концентрация на червени и бели капки. Според учението на тантра йога във физическото тяло, има дванадесет точки, в които се помещават на Lingams.Lingam - чиста, тънка светлина вещество, смисъла на принципа на "единството на енергия и съзнание." От дванадесет пункта на трите най-важни.

Първият лингам е в Муладхара чакра, тя се нарича Swayambhu-Линга.

Вторият лингам (ИТАР-лингам) е в Аджна чакра.

В Сахасрара чакра е третата - пара-лингам. Това означава, че тези три чакри са най-важното от гледна точка на просветлението фините същността на енергийно съзнание. В сърдечната чакра, в центъра на гърдите, е забраната-лингам, се смята, че това е мястото, където бели и червени капки са в равновесие.
Концентрация Mind Control на капчиците



Ако се чувствате сънливи, йогинът трябва да се концентрира върху спада на веждите (Аджна чакра), поради това бдение няма да го остави.

За да генерирате ясен Dreams и практика мечта йога, йоги се съсредоточава върху вибрациите на реч в гърлото (в чакра visuddha).

За да изведе финото присъствие на информираността на ясната светлина, йогинът трябва да се концентрира върху капките в сърдечната чакра (Анахата).

За да разкрият дълбоко осъзнаване на Чистата Светлина, неразделна част от силната енергия от блаженство, йогинът използва пъпната чакра (Манипура), където капка блаженство дава възможност да се докоснете до истинската пустота. При раждането на човек се появява първият център канал, след като излезе от него, прана формират основите на елементите на физическото тяло. С въвеждането на ветровете в сушумна се връща енергията на нашата "I" затънала в самсара. Когато ветровете влязат в централния канал, йоги автоматично се включва в естествено състояние, отворен характер на ума.
Прана винаги следва ума. Ако йоги концентрира ума си върху точката, в тялото или чакри, прана ще е там. Целта на практикуването чакра-йога, е да се събира праната в енергийни центрове, за да се отворят възлите в Nadi и започне топене на основните капки (бинду), които са в тялото. Развързването на възела в Нади и топенето на капки въвежда енергия в централния канал и освобождава ума от влиянието на последните върху карма йога за освобождаване.
                                                                                                                                                                                                                                  
Основните източници на енергия

Прана Видия казва, че има няколко основни източници на енергия (прана)
~ Универсалната енергия (Mahaprana) - космическа прана като такъв, който е в пространството в околните елементи и във всички живи същества,
~ Прана земята - се отнася за енергията на червената бинду, нейният характер - Луната,
~ Слънчева прана - се отнася за енергията на бялата бинду, природа - гореща,
~ Прана въздух - това прана, която е във въздуха, който дишаме, тя може да се натрупват с пранаяма или тялото да диша.Вторични източници на прана

Средни източници са както следва:
~ Растения, които поглъщат въздушна прана, праната на слънцето и на универсалната mahapranu,
~ Животни, които ядат растения
~ Камъни и минерали.
Растения, животни и минерали плът съдържат средно прана, която трансформира телата им. Тази прана е енергията на по-ниско качество. "Покори дишането и коня
Мозък - собственик на петте сетива,
е -. главата на домът. Тялото
е ездача на коня и язди в предопределена цел
Ако не управлява умело коня,
той изхвърля на слабите.
Този кон е Прана дишане. "
Риши Tirumular "Tirumantiram"
тантра 3 (564)
                                                                                                                                           

Прана се движи през каналите, а с него на принципа на съзнанието - умът. Прана се сравнява с един сляп кон, а ума с куц ездач. Водачът представлява принципа на съзнание, което е във всеки опит. Rider-ум не може да се движи само по себе си, но само "каране на прана." Всеки индивидуално безсилен, но заедно, те могат да се движат и да стигнат до успех. Прана е сляпа, няма съзнание и се движи хаотично. Умът има идея къде да отида, но не може да го направи без прана. Без ум прана не може да се движи, така че прана и ума са взаимно свързани. Каналите, по които се движи прана представляват пътища в тялото. Изразът "луд ездач по конна езда по пътищата на вятъра канал" означава, че умът, движещи се през каналите създава кармична визия, която е, определила света, в който живее йоги.


"Контролираното дишане активира организма

Тази птица лети по-бързо коня,
ако конят е възмутена, че доставя удоволствие
много повече от виното,
той дава сила, ускорява мързел,
наистина, както казваме ние, мъдрите, нека слуша. "
                                                                 
Прана е сила проникваща всички вещества и хранене. Това е оригиналната енергия на вакуума светлината на мъдростта.
Като печат на енергията, която се появява на модификации - пет чисти елемента, които са показани като тънки финните пет цветове на дъгата, недоловимо физическото зрение. Rainbow, е едновременно символ и буквално израз на тези цветове. Прана е пряко свързано с елемент от вятъра (въздух). Първият елемент на вятъра идва от космоса - основа на основите и последният се разтваря. Когато говорим за петте елемента във връзка с петте Pranas, се отнася до частта от огън и вятър, свързан с всеки елемент. Пет Прани в организма, така че отговарят на петте елемента: земя съответства на Апана, вода - vyana, огън - Adobe _prana вятър, пространство - Удана.


Няма коментари:

Публикуване на коментар